NanoTrade v Japonsku, se svými nanotechnologickými Hi-Tech produkty.
Na přelomu ledna a února 2024 jsme vystavovali na mezinárodní výstavě Nanotech Japan 2024. Díky podpory agentury EU-JAPAN jsme byli členem uskupení firem, které se prezenotovaly na největší Hi-Tech výstavě v Japonsku.
Japonsko je velmi rozvinutá země, ekonomický i technologicky. A my očekávali vlažné přijetí a pasivní zájem. Udělali jsme si domácí úkol, takže víme, že vstup na japonský trh je běh na dlouhou trať. Stalo se však něco mimořádného.
Technologický veletrh Nanotech Japan 2024 se po Covidové přestávce vrátil ke své původní návštěvní síle. Během 3 dní veletrh Nanotech navštívilo 42,034 návštěvníků. Tento zájem byl velmi znát také na evropsko-japonskem stánku, kde se NanoTrade prezentoval. Naše rohová prezentace byla velmi dobře viditelná a vystavované produkty funkčního oblečení ’nanosilver a technologie celoročního lyžování SKI365, jako příklady aplikované Hi-Tech, budily vysoký zájem.
Návštěvníci byli zejména B2B subjekty. Po řadě let vystavování a prezentace na domácím i evropském trhu jsme nabídli Japoncům to nejlepší, co nabízíme doma. Od praktických produktů jako jsou ponožky, jejichž funkce není hned vidět, ale oceníte ji, jakmile je začnete používat, funkční oblečení nanosilver, kouzelnou kravatu, která nechává nečistoty stékat po povrchu, až po ukázku sněhu vetkaného do koberce.
Za celé tři dny jsme se vůbec nezastavili. První den jsme ani nestihli oběd. Japonské, ale také čínské, tajwanské, iránské a korejské firmy zajímaly aplikované produkty i řešení jejich vlastních výzev ve vývoji i výrobě. Byl to trošku i výlet do naší historie a vzpomínka na realizované projekty, nalezená řešení pro zákazníky v minulosti. Množství uznalých pohledů a mručení byli vyrovnáno snad jen počtem zdvořilostních úklon.
Domu jsme si odvezli velké množství kontaktů, na které budeme navazovat. Ukázalo se, že naše "jednodílné a běžné" produkty, stálice a bestsellery jsou zajímavé i v Japonsku. Také, že našich 20 let zkušeností jsou cenným zdrojem referencí a zasloužené pýchy po dobře odvedené práci.
Vracíme se tedy hrdí na cestu, kterou jsme urazili a s radostí, že jsme se prezentovali v dobře společnosti evropských nanotechnologických firem a české Nanoasociace na druhé straně světa.
Nyní nám začíná druhá fáze práce. Navázání na množství diskuzí a zájmů, se kterým jsme se setkali. Mezitím na domácí scéně řešíme technologické výzvy a problémy českých i evropských firem, vyvíjíme nové produkty nanosilver a rozšiřujeme lyžování do dalších míst v rámci značky SKI365.